Vineri, Ianuarie 30, 2009, 01:44 PM 

8 strategii alimentare ce te ajuta sa scapi de kilogramele in plus
     media: 5.00 din 1 vot

Cand vine vorba de slabit, specialistii in nutritie recomanda fel de fel solutii, toate bazate pe cercetari si rezultate.
Iata cateva strategii recomandate de mai marii nutritiei si folosite cu succes de mii de persoane:

1. Consumati fibre

Ambele tipuri de fibre, solubile si insolubile, ajuta mult la pierderea kilogramelor nedorite.
Fibrele insolubile furnizeaza necesarul alimentar, fara a adauga multe calorii. Alimentele bogate in fibre insolubile includ: cereale bogate in fibre, paine integrala de grau, tarate de grau, fructe si legume, sfecla, conopida, morcovi.
Fibrele solubile ajuta la stabilizarea nivelului de zahar in sange, ajutand la un mai bun control al foamei. Acest tip de fibre, incetineste tranzitul intestinal, astfel incat te simti plina pentru mai mult timp. Alimente bogate in fibre solubile sunt: capsuni, mere, pere, caise, fulgi de ovaz, dovleac.
O femeie trebuie sa aiba in meniul zilnic 30 de grame de fibre, iar un barbat 38 de grame. Abia dupa 50 de ani se mai diminueaza nevoia de fibre, dar nu cu mult.

2. Alimentele suculente
Fructele si legumele cu un continut mare de apa, te fac sa te simti plina astfel incat vei manca mai putin in timpul zilei. Alege pepenele rosu, salata verde, rosii, castraveti, ciuperci, grapefruit.

3. Invata beneficiile proteinelor
Proteinele ajuta la accelerarea metabolismului dupa ingestie, mai bine decat carbohidratii sau lipidele. Asigurati-va necesarul de proteine la fiecare masa. De altfel, proteinele ajuta la eliminarea senzatiei de foame, conferind energie. Bune surse de proteine sunt: pieptul de pui, conserva de ton slab, somon salbatic (proaspat si conservat), albusuri de ou, crabi, creveti, piept de curcan, tofu, carne slaba rosie, fasole si linte.

4. Alimente ce te pun in functiune
De obicei, atunci cand muncesc, oamenii mananca mai putin decat ar trebui. Alege arahide in coaja si pregateste soia, astfel incat sa iti asiguri necesarul nutritiv si de energie de care ai nevoie atunci cand muncesti.

5. Guma de mestecat fara zahar
Contrar a ceea ce cred oamenii, guma fara zahar nu stimuleaza pofta de mancare . Este o modalitate foarte buna de a-ti schimba gustul si de a preveni ingerarea de alimente hipercalorice. Sa ai mereu la tine guma de mestecat fara zahar sau pastile mentolate de fiecare data cand ti-e pofta de ceva dulce.

6. Bauturile fierbinti
Bauturile fierbinti, cu putine calorii sunt o modalitate ideala de a preveni consumul de calorii rezultat din rontaitul din plictiseala. Si pentru ca sunt calde, ele trebuie baute pe o durata mai mare de timp. Alege bauturi ce contin mai putin de 100 de calorii, cum sunt: ceaiurile din plante, ceaiul verde, cacao dietetica, lapte degresat.

7. Mancarurile condimentate
Cercetarile arata ca atunci cand consumama mancaruri picante, suntem tentati sa mancam mai putin, mai lent si in mod automat consumam mai multa apa. Adauga atat cat poti manca, ardei piscatori, sos picant si sos de salsa peste mancare.

8. Gustarile portionate
Nu exista nici cea mai mica sansa sa mananci prea mult daca ai in fata o farfurie cu preparate diferite. Asadar, lasa-ti imaginatia sa zboare si adauga gustari cat mai diferite in aceeasi farfurie cu mancare. Atentie insa la combinatiile nesanatoase!


Comentarii

  1. mihai419

    VĂ PREŢUIESC

    Sunt bucuros să fiu cu voi,
    Amicii mei, care sunteţi pe NET,
    Cât despre viaţa de apoi!
    Sincer, nu o vreau concret!

    Pentru că vă preţuiesc,
    La toţi, eu vă MULŢUMESC


Comentariile sunt interzise la blogurile neactualizate mai mult de 90 de zile
Contact
Email: vanila_999@yahoo.com

Cautare

Aboneaza-te la insemnari


powered by
www.ABlog.ro
Termeni si Conditii de Utilizare