Luni, Februarie 9, 2009, 02:10 PM 

Recomandari nutritionale
     media: 5.00 din 2 voturi

Pentru o dieta sanatoasa , trebie sa stii exact ce si in ce cantitate trebuie consumati anumiti nutrienti. De cele mai multe ori, atunci cand vrem sa slabim apelam la cateva alimente despre care stim ca sunt asociate cu pierderea kilogramelor in plus si uitam ca pentru a ne pastra sanatatea trebuie sa consumam si carbohidrati, si proteine, si lipide.

O lista cu recomandari nutritionale pentru o dieta sanatoasa:
Carbohidrati (glucide):
Descriere: Glucidele reprezinta cea mai importanta sursa de energie a organismului. Complexul de glucide include urmatoarele: legume, cereale, legume amilacee printre care: cartofii, porumbul, mazarea. Carbohidrati simpli se gasesc in: fructe, lapte, alimente cu continut de zahar, dulciuri, bomboane.
Recomandare: 45-65% din sursa zilnica de nutrienti este bine sa fie formata din carbohidrati. Optati pentru cereale integrale , fructe, legume si lapte si mai putin pe bomboane sau dulciuri.

Proteine

Descriere: Proteinele sunt esentiale: pielea, oasele, muschii, tesuturile organelor, sange, hormoni, enzime, toate contin proteine. Surse de proteine se gasesc in alimente atat de origine vegetala, cat si animala. Leguminoasele, carnea si carnea de pasare, fructele de mare, produsele lactate, semintele si nucile sunt cele mai bogate surse de proteine.
Recomandare: intre 10% si 35% din totalul de calorii pe zi (50-175 gr pe zi) pot rezulta din proteine. Acest continut se bazeaza pe o dieta cu 2000 calorii pe zi.

Lipide

Descriere:Grasimile ajuta organismul sa absoarba multe vitamine sentiale, mentin structura si functia membranei celulare si pastreaza integritatea sistemului imunitar. Dar grasimile sunt o sursa de enrgie foarte complexa, furnizand de doua ori mai multe calorii pe gram decat glucidele si proteinele. Si cantitati mari de anumite tipuri de grasimi (cum sunt cele saturate) pot creste nivelul de colesterol in sange, precum si riscul pentru boli coronariene.
Recomandare: limiteaza grasimile la 20-30% din totalul de calorii pe zi. Alege grasimile sanatoase provenite din uleiul de masline sau nuci spre exemplu.

Grasimi saturate
Descriere: Acestea se gasesc in general in alimentele de origine animala cum este: carnea rosie, untul si laptele.
Recomandare: limiteaza aportul de grasimi saturate la cel mult 10% din totalul de calorii consumate zilnic, care inseamna 20 gr de grasimi saturate petru dieta cu 2000 calorii pe zi.

Colesterol

Descriere: colestrolul este esential pentru structura si functiile celulelor noastre, dar este si principala substanta din depozitele de grasimi din vasele de sange. Corpul produce necesarul de colesterol, dar prin alimentatie consumam cantitati aditionale de colestrol. Surse de colesterol: carne, oua, mancare de mare, oua, unt.
Recomandare: limiteaza consumul de colesterol la cel mult 300 mg pe zi.

Fibre
Descriere: Fibrele provin in general din produse de origine vegetala. Exista doa tipuri de fibre: solubile si insolubile. Cele solubile se gasesc in ovaz, fructe uscate, mere portocale si ajuta la imbunatatirea nivelului de colesterol si al glicemiei. Cele insolubile se gasesc in tarate de grau, cereale integrale si sunt benefice in prevenirea constipatiei.
Recomandare: femeile trebuie sa consume 21-25 de grame de fibre pe zi, in timp ce barbatii 30-38 de grame zilnic.

Sodiu

Descriere: Sodiul ajta la mentinerea echilibrului fluidelor in corp, contribuie la transmiterea impulsurilor nervoase s influenteaza contractia si relaxarea muschilor. Desi este necesar, prea mult sodiu dauneaza. Cea mai mare cantitate de sodiu provine din mancarurile preparate: supe, conserve, legume congelate .
Recomandare: Trebuie evitata pe cat posibil adaugarea de cantitati mari de sare in mancaruri. Adultii santosi au nevoie de 1500-2400 de miligrame de sodiu pe zi.


Comentarii


    Comentariile sunt interzise la blogurile neactualizate mai mult de 90 de zile
    Contact
    Email: vanila_999@yahoo.com

    Cautare

    Aboneaza-te la insemnari


    powered by
    www.ABlog.ro
    Termeni si Conditii de Utilizare