Vineri, Februarie 13, 2009, 03:17 PM 

Pastreaza-ti silueta apeland la piramida alimentara
     media: 4.40 din 5 voturi

Atunci cand vrei sa-ti pastrezi silueta, dar nu ai chef de cure de slabire, ghideaza-te dupa piramida alimentara. Creata de nutritionisti, piramida alimentara este simbolul alimentatiei sanatoase si echilibrate.

Sa ne gandim cate diete exista...hmm..probabil la fel de multe ca firele de par din cap. Fiecare inventeaza, adapteaza si cel mai adesea renunta la diverse alimente. Inca nu s-a inventat o cura care sa poata fi tinuta pe o perioada mai mare de timp. Se intampla adesea dupa ce intrerupi o cura de slabire sa apara efectul yo-yo: kilogramele se pun la loc si devin din ce in ce mai greu de eliminat de la o dieta la alta. Doar o dieta echilibrata nutritional este cheia succesului. Tocmai cu acest scop, a fost conceputa piramida alimentara. Alimentele de la baza piramidei trebuie consumate mai des si in cantitati mai mari decat cele din varful ei.

Piramida alimentara cuprinde sase grupe de alimente:

Grupa 1

Prima grupa este grupa grasimilor, dulciurilor si uleiurilor. Acestea sunt plasate in varful pirmidei tocmai pentru ca nu trebuie consumate prea des. Aici sunt incluse, alaturi de unt si zahar, prajituri, biscuiti, bauturi dulci.

Grupa 2

Este grupa carnurilor. Include atat carnea rosie, cea de pui, pestele, produsele din soia, dar si nucile, alunele, semintele. Aceste produse au un continut crescut de proteine si fibre, calciu, fier sau zinc si trebuie consumate de doua-trei ori pe zi.

Grupa 3
Este grupa produselor lactate. Acestea contin o cantitate mare de calciu, iar cele mai sanatoase sunt cele degresate. Aceasta categorie de alimente poate fi consumata chiar si de 4 ori pe zi.

Grupa 4
Este grupa fructelor, indiferent ca este vorba de cele proaspete sau cele conservate, acestea din urma avand un continut mai mare de zahar si mai multe calorii. Fructele proaspete contin o cantitatea mai mare de vitamina A si C, sunt mai sarace in calorii si grasimi si din cauza aceasta nutritionistii recomanda sa fie consumate de cel putin 4 ori pe zi.

Grupa 5
Este grupa legumelor, care sunt sarace in grasimi si contin o cantitate mare de vitamine si fbre. Este recomadat sa fie consumate crude, pentru ca o mare parte a vitaminelor se pierd prin fierbere. Trebuie sa mananci legume de 3-5 ori pe zi.

Grupa 6
Se afla la baza piramidei. Aici sunt incluse alimentele care au un continut crescut de amidon. Aici intra: painea, cerealele, orezul, pastele, cartofii. Este recomandata ca aproximativ o treime din alimentele din aceasta grupa sa fie consumate intr-o zi. Acest grup de alimente contin carbohidrati, foarte importanti pentru asigurarea energiei organismului. Contin de asemenea si minerale, vitamna B si fibre. Trebuie sa stii ca exista si carbohidrati rai, aici intra si painea alba care nu este foarte sanatoasa.


Contact
Email: vanila_999@yahoo.com

Cautare

Aboneaza-te la insemnari


powered by
www.ABlog.ro
Termeni si Conditii de Utilizare